Ботанова Катерина

Культурна критикиня, журналістка, кураторка, переважно пише про культуру як чинник соціальних трансформацій, культурні процеси у центральній та східній Європі та про візуальне мистецтво.

Магістр культурології Національного університету “Києво-Могилянська академія”.

Від 2014 року — співкураторка та редакторка видань міждисціплінарного культурного фестивалю CULTURESCAPES, Швейцарія.

У 2015-2016 роках створила і була головною редакторкою сторінки Культура на платформі Українська Правда.Життя.

У 2010 році створила онлайн видання про сучасну культуру Korydor, головною редакторкою якого була до 2015 року. Korydor був перший українським медіа, успішно підтриманим через Спільнокошт.

Від 2009 до 2015 року також була директоркою Фундації Центр Сучасного Мистецтва у Києві.

Між 2008 і 2017 роками була тренеркою і консультанткою програми Культура для Східного Партнерства ЄС у царинах аналізу культурних політик, культурних індустрій та культурної журналістики в регіоні.

У 2014-2016 роках брала участь у роботі Платформи стратегічних ініціатив Культура-2025, розробляючи культурну стратегію України.

Авторка численних публікацій в Українській правді, LB.ua, Korydor, Критиці, Новом времені, Дзеркалі тижня, а також OpenDemocracy, Eurozine, Neue Züricher Zeitung, Surprise, Herito та інших.

 

Редакторка книжок:

Archaeology of the Future. In CULTURESCAPES Greece. Archaeology of the Future. Ed. by Kateryna Botanova, Christos Chrissopoulos, Jurriaan Cooiman. CMV, 2017. (also in German)

Imagining the Public. The Status and Challenges of the Independent Cultural Actors in Armenia, Georgia, Moldova and Ukraine. Ed. by Natasa Bodrozic with Kateryna Botanova, Nora Galfayan, Nini Palavandishvili and Vladimir Us. Oikodrom, Vienna, 2014.

In Search of Spaces of Negotiation. Kyiv: ADEF-Ukraine, 2012. (also in Ukrainian)

 

Спів-перекладачка книжок:

Едвард Саїд. Культура та імперіалізм. Київ, Критика. 2008 (нагорода Книга року’2008)

Віталій Чернецький. Картографуючи посткомуністичні культури. Київ, Критика. 2013.

 

Вибрані публікації:

 Against Indifference. Eurozine, 18 June 2018

 Against Indifference. PEN Ukraine. 18 June 2018

 Wir schauen Fussball, derweil Oleg Senzow im Gefängnis stirbt. Neuer Zürcher Zeitung, 14 Juni 2018.

Funding Hope. Cultural changes in Ukrainian east and international aid. (Surprise magazine #422, 9-16 April 2018)

Ukraine’s blacklists in defence of democracy and national security are doing it no favours. OpenDemocracy Russia and Beyond, 9 February 2018 (here in Russian)

Культурний колапс. Патрони, адвокати та перша леді України. Новое Время, 29 січня 2018.

Загублені скарби Ґурлітта: мистецтво в заручниках історії. LB.ua, 15 січня 2018.

Подалі від патерналізму: який музей сучасного мистецтва потрібен Україні. LB.ua, 7 листопада 2017.

Свята простота. Мистецтво як економічний об’єкт. Korydor, 6 листопада 2017

Несвободна свобода слова, або Як пройти в Європу. УП, 26 листопада 2016.

Ями для міністра. Як очолити Міністерство культури-2016 і вижити. УП, 14 квітня 2016.

Back to the future in Ukraine.Cultural policies two years after Maidan. Eurozine, 10 March 2016

Unknown Territories. On cultural identity, open borders, and security challenges. Krytyka, March 2016 (here in Ukrainian)

 Arbeit an den Stereotypen. Neuer Zürcher Zeitung, 5 December 2015.

Рік Кириленка як поразка Майдану. УП, 2 грудня 2015.

Ukraine Two Years After the Maidan. In Herito #21, 2015, p. 148-157. (in Polish)

Дилеми української культурної політики: між цирком і мавзолеєм. Критика, серпень 2015. Спочатку опублікована у Як писати про культуру. Київ: АДЕФ-Україна, ФЦСМ, 2015, p. 10-19.

Ціна свободи. Korydor, 25 грудня 2013.

The maidan bifurcation point. Korydor, 4 December 2013.

Зграї працьовитих жінок. Korydor, 8 квітня 2013.

Заручники революції. Критика, березень 2012

У пошуках іншого кольору. Критика, квітень 2006.

Культура заборонених плодів. Критика, січень 2003.